Technika liniowa
- Prowadnice i wózki liniowe
- Wałki prowadzące
- Podparte wałki prowadzące
- Główki cięgieł
- Rolki prowadzące
- Normalia
- Łożyska liniowe
- Łożyska liniowe w obudowach
- Łożyska liniowe z kołnierzem
- Łożyska liniowe-tuleje toczne KH
- Podpory i wsporniki końcowe
- Łożyska kulkowe
- Łożyska samonastawne w oprawach
- Oprawy łożyskowe dzielone
- Tuleje ślizgowe
Elementy napędu
- Nakrętki i śruby kulowe
- Obudowy nakrętek kulowych
- Nakrętki i śruby trapezowe
- Bloki łożyskujące pod śruby napędowe
- Koła i listwy zębate modułowe
- Koła i pasy zębate
- Koła pasowe i pasy klinowe
- Łańcuchy i koła
- Wałki i tuleje wieloklinowe
- Sprzęgła
- Przeguby faliste
- Motoreduktory
- Koła na wykonanie
Elektronika
Motoreduktory ślimakowe
Motoreduktory ślimakowe CM z silnikami AC
Motoreduktory ślimakowo-walcowe CMP z silnikami AC
Motoreduktory podwójne ślimakowe CMM z silnikami AC
Motoreduktory ślimakowe CM z silnikami DC ND
Motoreduktory ślimakowo - walcowe CMP z silnikami DC ND
Motoreduktory ślimakowe CM z silnikami DC EC
Motoreduktory ślimakowo - walcowe CMP z silnikami DC EC
CM CMP - INSTRUKCJA MONTAŻU I OBSŁUGI
1. Przechowywanie
Jednostka zapakowana jest fabrycznie w folię termokurczliwą względnie większe jednostki w karton, chroniące przed wilgocią i zanieczyszczeniem wałków i uszczelek gumowych. Jeśli przekładnia nie ma opakowania fabrycznego należyją odpowiednio zabezpieczyć lub zamontować jak najszybciej w okresie 15 dni.
2. Montaż
Podczas montażu przekładni należy upewnić się, że:
• dane jednostki na tabliczce identyfikacyjnej odpowiadają danym na złożonym zamówieniu;
• powierzchnie mocowania i wały są czyste i równe;
• powierzchnia, na której zamocowana ma być przekładnia ślimakowa jest płaska, równa i posiada wystarczającą nośność;
• wał maszyny odbiorczej i wał przekładni ślimakowej są idealnie współosiowe;
• zainstalowane są (jeśli wymagane) ograniczniki momentu obrotowego, gdy współpracująca z przekładnią ślimakową maszyna wytwarza momenty szczytowe (uderzeniowe) lub grozi zablokowaniem napędu;
• obracające się elementy zostały zabezpieczone osłonami przed przypadkowym dotknięciem;
• w przypadku eksploatacji maszyny na zewnątrz zastosowane zostały odpowiednie osłony chroniące przed zawilgoceniem jednostki;
• otaczające środowisko nie jest narażone na czynniki wywołujące korozję (chyba, że zostało to wskazane w zamówieniu i w przekładni zastosowano odpowiednie środki);
• wałek uzębiony lub koła pasowe zostały prawidłowo zamocowane na wale wejściowym/wyjściowym przekładni, aby nie powodować niedopuszczalnego w czasie eksploatacji bicia poprzecznego i/lub osiowego, przekraczającego dopuszczalne odchyłki;
• sprzęgła zabezpieczone zostały środkiem antykorozyjnym;
• prawidłowo dokręcone zostały wszystkie śruby mocujące;
• sprawdzona została ilość oleju zależna od pozycji pracy przekładni ślimakowej (dotyczy tylko wielkości 130).
3. Smarowanie
Wszystkie przekładnie ślimakowe dostarczane są wypełnione olejem syntetycznym o lepkości 320 na cały okres żywotności jednostki i nie wymagają konserwacji. Jednostki wielkości 026 do 110 pracować mogą w dowolnej pozycji pracy.
Zakresy eksploatacji: dla wielkości 063 do 130: -35°C do +50°C dla wielkości 026 do 50: -25°C do +50°C
Przy eksploatacji jednostki w temperaturze otoczenia poniżej -35°C lub powy żej +50°C wymagane jest zastosowanie specjalnych uszczelek i innego smarowania.
4. Pozycja pracy
5. Nie zalecane zastosowanie
Jeśli wystąpi jeden z poniższych przypadków, należy skontaktować się z działem technicznym producenta lub jego przedstawicielstwem:
• praca przy podwyższonej prędkości
• zastosowanie jako wciągnik, mechanizm podnoszenia
• ustawienie w pozycji pracy innej, niż pokazana w instrukcji
• praca przy ciśnieniu otaczającym innym niż atmosferyczne
• zastosowanie w warunkach poniżej 0°C lub powy żej 40°C
6. Montaż silnika na kołnierzu B5/B14
Upewnij się, że tolerancja wału silnika i kołnierza silnika zgodna jest przynajmniej z jedną ‘normalną’ klasą jakości. Dokładnie oczyścić wał, średnicę centrowania i czoło kołnierza z wszelkich zanieczyszczeń i resztek farby. Nie wkładać wału silnika do tulei przekładni na siłę. W razie trudności sprawdzić zakresy tolerancji wpustu na wale silnika i jego prawidłowe zamocowanie. Zastosować środki antykorozyjne zabezpieczające przed korozją w połączeniu ciernym. Stosować silniki renomowanych firm, aby jednostka napędowa pracowała spokojnie, bez wibracji. Przed montażem jednostki w maszynie sprawdzić, czy wał wyjściowy przekładni ślimakowej obraca się w prawidłowym kierunku.
7. Uruchomienie
Uruchomienie jednostki powinno odbywać się przez stopniowe zwiększanie obciążenia; nie poddawać przekładni nagłemu maksymalnemu obciążeniu. Obserwować maszynę pod kątem ewentualnych odchyleń od prawidłowej pracy, wywołanych przez nieprawidłowy montaż. Z uwagi na nowoczesną konstrukcję przekładni nie jest wymagane jej docieranie, aby osiągnąć prawidłową pracę jednostki. Celem uzyskania prawidłowej pracy przekładni konieczne jest zachowanie najwyższej czystości przy montażu jednostki i jej części wewnętrznych oraz najwyższej jakości zastosowanych środków smarowych.
8. Konserwacja
Wysoki stopień jakości wykończenia wewnętrznych części powoduje, że przekładnia pracować będzie prawidłowo nawet przy minimalnej konserwacji. W ogólności przestrzegać należy poniższych zasad:
• regularnie sprawdzać, czy zewnętrzna obudowa przekładni jest wolna od wszelkich
zanieczyszczeń, w szczególności w rejonie chłodzenia;
• okresowo sprawdzać, czy nie wystąpiły wycieki oleju, szczególnie w rejonie uszczelek
Powyższe uwagi dotyczą jednostek ze smarowaniem na cały okres żywotności, a więc nie posiadających korków wlewowych i spustowych i poza wymienionymi powyżej czynnościami nie wymagających żadnej specjalnej konserwacji.
9. Rozwiązywanie problemów
Jeśli podczas rozruchu względnie pierwszych godzin pracy pojawią się problemy, należy skontaktować się z dostawcą jednostki. W tabeli poniżej przedstawiono najczęściej występujące problemy wraz z możliwymi ich rozwiązaniami. Są to tylko ogólne zalecenia podane do informacji, gdyż wszystkie jednostki przed wysyłką do klienta są testowane i sprawdzane u producenta.
W szczególności zwracamy uwagę na to, że manipulowanie i dokonywanie demontażu jednostki bez wcześniejszego upoważnienia ze strony Transtecno powoduje utratę gwarancji na jednostkę uniemożliwia późniejszą ocenę przyczyny ewentualnej wady względnie nieprawidłowego działania.
10. Wykaz części zamiennych
Silnik elektryczny