Sklep czynny od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7:30 do 15:30

Motoreduktory ślimakowe

 

CM CMP - INSTRUKCJA MONTAŻU I OBSŁUGI

Motoreduktory ślimakowe

 

1. Przechowywanie


Jednostka zapakowana jest fabrycznie w folię termokurczliwą względnie większe jednostki w karton, chroniące przed wilgocią i zanieczyszczeniem wałków i uszczelek gumowych. Jeśli przekładnia nie ma opakowania fabrycznego należyją odpowiednio zabezpieczyć lub zamontować jak najszybciej w okresie 15 dni.
 

2. Montaż


Podczas montażu przekładni należy upewnić się, że:

 

• dane jednostki na tabliczce identyfikacyjnej odpowiadają danym na złożonym zamówieniu;
• powierzchnie mocowania i wały są czyste i równe;
• powierzchnia, na której zamocowana ma być przekładnia ślimakowa jest płaska, równa i posiada wystarczającą nośność;
• wał maszyny odbiorczej i wał przekładni ślimakowej są idealnie współosiowe;
• zainstalowane są (jeśli wymagane) ograniczniki momentu obrotowego, gdy współpracująca z przekładnią ślimakową maszyna wytwarza momenty szczytowe (uderzeniowe) lub grozi zablokowaniem napędu;
• obracające się elementy zostały zabezpieczone osłonami przed przypadkowym dotknięciem;
• w przypadku eksploatacji maszyny na zewnątrz zastosowane zostały odpowiednie osłony chroniące przed zawilgoceniem jednostki;
• otaczające środowisko nie jest narażone na czynniki wywołujące korozję (chyba, że zostało to wskazane w zamówieniu i w przekładni zastosowano odpowiednie środki);
• wałek uzębiony lub koła pasowe zostały prawidłowo zamocowane na wale wejściowym/wyjściowym przekładni, aby nie powodować niedopuszczalnego w czasie eksploatacji bicia poprzecznego i/lub osiowego, przekraczającego dopuszczalne odchyłki;
• sprzęgła zabezpieczone zostały środkiem antykorozyjnym;
• prawidłowo dokręcone zostały wszystkie śruby mocujące;
• sprawdzona została ilość oleju zależna od pozycji pracy przekładni ślimakowej (dotyczy tylko wielkości 130).
 

3. Smarowanie


Wszystkie przekładnie ślimakowe dostarczane są wypełnione olejem syntetycznym o lepkości 320 na cały okres żywotności jednostki i nie wymagają konserwacji. Jednostki wielkości 026 do 110 pracować mogą w dowolnej pozycji pracy.


Zakresy eksploatacji: dla wielkości 063 do 130: -35°C do +50°C dla wielkości 026 do 50: -25°C do +50°C


Przy eksploatacji jednostki w temperaturze otoczenia poniżej -35°C lub powy żej +50°C wymagane jest zastosowanie specjalnych uszczelek i innego smarowania.
 

4. Pozycja pracy

 

Motoreduktory ślimakowe

 

5. Nie zalecane zastosowanie


Jeśli wystąpi jeden z poniższych przypadków, należy skontaktować się z działem technicznym producenta lub jego przedstawicielstwem:


• praca przy podwyższonej prędkości
• zastosowanie jako wciągnik, mechanizm podnoszenia
• ustawienie w pozycji pracy innej, niż pokazana w instrukcji
• praca przy ciśnieniu otaczającym innym niż atmosferyczne
• zastosowanie w warunkach poniżej 0°C lub powy żej 40°C
 

6. Montaż silnika na kołnierzu B5/B14

Upewnij się, że tolerancja wału silnika i kołnierza silnika zgodna jest przynajmniej z jedną ‘normalną’ klasą jakości. Dokładnie oczyścić wał, średnicę centrowania i czoło kołnierza z wszelkich zanieczyszczeń i resztek farby. Nie wkładać wału silnika do tulei przekładni na siłę. W razie trudności sprawdzić zakresy tolerancji wpustu na wale silnika i jego prawidłowe zamocowanie. Zastosować środki antykorozyjne zabezpieczające przed korozją w połączeniu ciernym. Stosować silniki renomowanych firm, aby jednostka napędowa pracowała spokojnie, bez wibracji. Przed montażem jednostki w maszynie sprawdzić, czy wał wyjściowy przekładni ślimakowej obraca się w prawidłowym kierunku.

 

7. Uruchomienie


Uruchomienie jednostki powinno odbywać się przez stopniowe zwiększanie obciążenia; nie poddawać przekładni nagłemu maksymalnemu obciążeniu. Obserwować maszynę pod kątem ewentualnych odchyleń od prawidłowej pracy, wywołanych przez nieprawidłowy montaż. Z uwagi na nowoczesną konstrukcję przekładni nie jest wymagane jej docieranie, aby osiągnąć prawidłową pracę jednostki. Celem uzyskania prawidłowej pracy przekładni konieczne jest zachowanie najwyższej czystości przy montażu jednostki i jej części wewnętrznych oraz najwyższej jakości zastosowanych środków smarowych.
 

8. Konserwacja


Wysoki stopień jakości wykończenia wewnętrznych części powoduje, że przekładnia pracować będzie prawidłowo nawet przy minimalnej konserwacji. W ogólności przestrzegać należy poniższych zasad:

 

• regularnie sprawdzać, czy zewnętrzna obudowa przekładni jest wolna od wszelkich
zanieczyszczeń, w szczególności w rejonie chłodzenia;

• okresowo sprawdzać, czy nie wystąpiły wycieki oleju, szczególnie w rejonie uszczelek


Powyższe uwagi dotyczą jednostek ze smarowaniem na cały okres żywotności, a więc nie posiadających korków wlewowych i spustowych i poza wymienionymi powyżej czynnościami nie wymagających żadnej specjalnej konserwacji.
 

9. Rozwiązywanie problemów


Jeśli podczas rozruchu względnie pierwszych godzin pracy pojawią się problemy, należy skontaktować się z dostawcą jednostki. W tabeli poniżej przedstawiono najczęściej występujące problemy wraz z możliwymi ich rozwiązaniami. Są to tylko ogólne zalecenia podane do informacji, gdyż wszystkie jednostki przed wysyłką do klienta są testowane i sprawdzane u producenta.


W szczególności zwracamy uwagę na to, że manipulowanie i dokonywanie demontażu jednostki bez wcześniejszego upoważnienia ze strony Transtecno powoduje utratę gwarancji na jednostkę uniemożliwia późniejszą ocenę przyczyny ewentualnej wady względnie nieprawidłowego działania.

Motoreduktory ślimakowe

 

10. Wykaz części zamiennych

 Motoreduktory ślimakowe

Motoreduktory ślimakowe

 

Silnik elektryczny
 

 Motoreduktory ślimakowe