Technika liniowa
- Prowadnice i wózki liniowe
- Wałki prowadzące
- Podparte wałki prowadzące
- Główki cięgieł
- Rolki prowadzące
- Normalia
- Łożyska liniowe
- Łożyska liniowe w obudowach
- Łożyska liniowe z kołnierzem
- Łożyska liniowe-tuleje toczne KH
- Podpory i wsporniki końcowe
- Łożyska kulkowe
- Łożyska samonastawne w oprawach
- Oprawy łożyskowe dzielone
- Tuleje ślizgowe
Elementy napędu
- Nakrętki i śruby kulowe
- Obudowy nakrętek kulowych
- Nakrętki i śruby trapezowe
- Bloki łożyskujące pod śruby napędowe
- Koła i listwy zębate modułowe
- Koła i pasy zębate
- Koła pasowe i pasy klinowe
- Łańcuchy i koła
- Wałki i tuleje wieloklinowe
- Sprzęgła
- Przeguby faliste
- Motoreduktory
- Koła na wykonanie
Elektronika
Motoreduktory kątowe
- Motoreduktory kątowe CMB z silnikami AC
- Motoreduktory kątowe CMB z silnikami DC EC
- Motoreduktory kątowe CMB z silnikami DC ND
CMB - INSTRUKCJA MONTAŻU I OBSŁUGI
1. Przechowywanie
Jednostka zapakowana jest fabrycznie w folię termokurczliwą, chroniącą przed wilgocią i zanieczyszczeniem wałków i uszczelek gumowych. Jeśli przekładnia nie ma opakowania fabrycznego należy ją odpowiednio zabezpieczyć lub zamontować jak najszybciej w okresie 15 dni.
2. Montaż
- Podczas montażu przekładni należy upewnić się, że:
- Dane jednostki na tabliczce identyfikacyjnej odpowiadają danym na złożonym zamówieniu;
- Powierzchnie mocowania i wały są czyste i równe;
- Powierzchnia, na której zamocowana ma być przekładnia jest płaska, równa i posiada wystarczającą nośność;
- Wał maszyny odbiorczej i wał przekładni są idealnie współosiowe;
- Zainstalowane są (jeśli wymagane) ograniczniki momentu obrotowego, gdy współpracująca z przekładnią maszyna wytwarza momenty szczytowe (uderzeniowe) lub grozi zablokowaniem napędu;
- Obracające się elementy zostały zabezpieczone osłonami przed przypadkowym dotknięciem;
- W przypadku eksploatacji maszyny na zewnątrz zastosowane zostały odpowiednie osłony chroniące przed zawilgoceniem jednostki;
- Otaczające środowisko nie jest narażone na czynniki wywołujące korozję (chyba, że zostało to wskazane w zamówieniu i w przekładni zastosowano odpowiednie środki);
- Wałek uzębiony lub koła pasowe zostały prawidłowo zamocowane na wale wejściowym/wyjściowym przekładni, aby nie powodować niedopuszczalnego w czasie eksploatacji bicia poprzecznego i/lub osiowego, przekraczającego dopuszczalne odchyłki;
- Sprzęgła zabezpieczone zostały środkiem antykorozyjnym;
- Prawidłowo dokręcone zostały wszystkie śruby mocujące;
- Sprawdzona została ilość oleju, zależna od pozycji pracy przekładni stożkowo-walcowej - dotyczy tylko wielkości CMB 1103.
3. Smarowanie
Wszystkie przekładnie stożkowo-walcowe CMB dostarczane są wypełnione olejem syntetycznym o lepkości 320 na cały okres żywotności jednostki i nie wymagają konserwacji.
Jednostki wielkości 402 do 903 pracować mogą w dowolnej pozycji pracy.
Zakres eksploatacji:
- Dla wielkości 402 do 1103: - 35°C do + 50°C ;
- Przy eksploatacji jednostki w temperaturze otoczenia poniżej -35°C lub powyżej +50°C wymagane jest zastosowanie specjalnych uszczelek i innego smarowania;
- Przy zastosowaniu jednostki wielkości 1103 w temperaturze otoczenia poniżej -15°C przyjąć należy na wyjściu połowę promieniowego obciążenia.
4. Pozycja pracy
5. Nie zalecane zastosowanie
Jeśli wystąpi jeden z poniższych przypadków, należy skontaktować się z działem technicznym producenta lub jego przedstawicielstwem:
- Praca przy podwyższonej prędkośc
- Zastosowanie jako wciągnik, mechanizm podnoszenia
- Ustawienie w pozycji pracy innej, niż pokazana w instrukcji
- Praca przy ciśnieniu otaczającym innym niż atmosferyczne
- Zastosowanie w warunkach poniżej -35°C lub powyżej +50°C
6. Montaż silnika na kołnierzu IEC B5/B14
Upewnij się, że tolerancja wału silnika i kołnierza silnika zgodna jest przynajmniej z jedną ‘normalną’ klasą jakości. Dokładnie oczyścić wał, średnicę centrowania i czoło kołnierza z wszelkich zanieczyszczeń i resztek farby. Nie wkładać wału silnika do tulei przekładni na siłę. W razie trudności sprawdzić zakresy tolerancji wpustu na wale silnika i jego prawidłowe zamocowanie. Zastosować środki antykorozyjne zabezpieczające przed korozją w połączeniu ciernym. Stosować silniki renomowanych firm, aby jednostka napędowa pracowała spokojnie, bez wibracji. Przed montażem jednostki w maszynie sprawdzić, czy wał wyjściowy przekładni obraca się w prawidłowym kierunku.
7. Uruchomienie
Uruchomienie jednostki powinno odbywać się przez stopniowe zwiększanie obciążenia; nie poddawać przekładni nagłemu maksymalnemu obciążeniu. Obserwować maszynę pod kątem ewentualnych odchyleń od prawidłowej pracy, wywołanych przez nieprawidłowy montaż. Z uwagi na nowoczesną konstrukcję przekładni nie jest wymagane jej docieranie, aby osiągnąć prawidłową pracę jednostki. Celem uzyskania prawidłowej pracy przekładni konieczne jest zachowanie najwyższej czystości przy montażu jednostki i jej części wewnętrznych oraz najwyższej jakości zastosowanych środków smarowych.
8. Konserwacja
Wysoki stopień jakości wykończenia wewnętrznych części powoduje, że przekładnia pracować będzie prawidłowo nawet przy minimalnej konserwacji.
W ogólności przestrzegać należy poniższych zasad:
- Regularnie sprawdzać, czy zewnętrzna obudowa przekładni jest wolna od wszelkich zanieczyszczeń, w szczególności w rejonie chłodzenia
- Okresowo sprawdzać, czy nie wystąpiły wycieki oleju, szczególnie w rejonie uszczelek
- Powyższe uwagi dotyczą jednostek ze smarowaniem na cały okres żywotności, a więc nie posiadających korków wlewowych i spustowych i poza wymienionymi powyżej czynnościami nie wymagających żadnej specjalnej konserwacji
9. Rozwiązywanie problemów
Jeśli podczas rozruchu względnie pierwszych godzin pracy pojawią się problemy, należy skontaktować się z dostawcą jednostki. W tabeli poniżej przedstawiono najczęściej występujące problemy wraz z możliwymi ich rozwiązaniami. Są to tylko ogólne zalecenia podane do informacji, gdyż wszystkie jednostki przed wysyłką do klienta są testowane i sprawdzane u producenta. W szczególności zwracamy uwagę na to, że manipulowanie i dokonywanie demontażu jednostki bez wcześniejszego upoważnienia ze strony Transtecno powoduje utratę gwarancji na jednostkę i uniemożliwia późniejszą ocenę przyczyny ewentualnej wady względnie nieprawidłowego działania.
10. Wykaz części zamiennych