Motoreduktory kątowe

» WYŚLIJ ZAPYTANIE o Motoreduktory kątowe

» ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE

 

CMB - INSTRUKCJA MONTAŻU I OBSŁUGI

1. Przechowywanie

 

Jednostka zapakowana jest fabrycznie w folię termokurczliwą, chroniącą przed wilgocią i zanieczyszczeniem wałków i uszczelek gumowych. Jeśli przekładnia nie ma opakowania fabrycznego należy ją odpowiednio zabezpieczyć lub za­montować jak najszybciej w okresie 15 dni.

 

2. Montaż

 

  • Podczas montażu przekładni należy upewnić się, że:
  • Dane jednostki na tabliczce identyfikacyjnej odpowiadają danym na złożonym zamówieniu;
  • Powierzchnie mocowania i wały są czyste i równe;
  • Powierzchnia, na której zamocowana ma być przekładnia jest płaska, równa i posiada wystarczającą nośność;
  • Wał maszyny odbiorczej i wał przekładni są idealnie współosiowe;
  • Zainstalowane są (jeśli wymagane) ograniczniki momentu obrotowego, gdy współpracująca z przekładnią maszyna   wytwarza momenty szczytowe (uderzeniowe) lub grozi zablokowaniem napędu;
  • Obracające się elementy zostały zabezpieczone osłonami przed przypadkowym dotknięciem;
  • W przypadku eksploatacji maszyny na zewnątrz zastosowane zostały odpowiednie osłony chroniące przed zawilgoceniem jednostki;
  • Otaczające środowisko nie jest narażone na czynniki wywołujące korozję (chyba, że zostało to wskazane w zamówieniu i w przekładni zastosowano odpowiednie środki);
  • Wałek uzębiony lub koła pasowe zostały prawidłowo zamocowane na wale wejściowym/wyjściowym przekładni, aby nie powodować niedopuszczalnego w czasie eksploatacji bicia poprzecznego i/lub osiowego, przekraczającego dopuszczalne odchyłki;
  • Sprzęgła zabezpieczone zostały środkiem antykorozyjnym;
  • Prawidłowo dokręcone zostały wszystkie śruby mocujące;
  • Sprawdzona została ilość oleju, zależna od pozycji pracy przekładni stożkowo-walcowej - dotyczy tylko wielkości CMB 1103.

 

 

3. Smarowanie

 

Wszystkie przekładnie stożkowo-walcowe CMB dostarczane są wypełnione olejem syntetycznym o lepkości 320 na cały okres żywotności jednostki i nie wymagają konserwacji.

Jednostki  wielkości 402 do 903 pracować mogą w dowolnej pozycji pracy.

 

Zakres eksploatacji:

 

  • Dla wielkości 402 do 1103: - 35°C do + 50°C ;
  • Przy eksploatacji jednostki w temperaturze otoczenia poniżej -35°C lub powyżej +50°C wymagane jest zastosowanie specjalnych uszczelek i innego smarowania;
  • Przy zastosowaniu jednostki wielkości 1103 w temperaturze otoczenia poniżej -15°C przyjąć należy na wyjściu połowę promieniowego obciążenia.

 

 

4. Pozycja pracy

 

5. Nie zalecane zastosowanie

 

Jeśli wystąpi jeden z poniższych przypadków, należy skontaktować się z działem technicznym producenta lub jego przedstawicielstwem:

  • Praca przy podwyższonej prędkośc
  • Zastosowanie jako wciągnik, mechanizm podnoszenia
  • Ustawienie w pozycji pracy innej, niż pokazana w instrukcji
  • Praca przy ciśnieniu otaczającym innym niż atmosferyczne
  • Zastosowanie w warunkach poniżej -35°C lub powyżej  +50°C

 

6. Montaż silnika na kołnierzu IEC B5/B14

 

Upewnij się, że tolerancja wału silnika i kołnierza silnika zgodna jest przynajmniej z jedną ‘normalną’ klasą jakości. Dokładnie oczyścić wał, średnicę centrowania i czoło kołnierza z wszelkich zanieczyszczeń i re­sztek farby. Nie wkładać wału silnika do tulei przekładni na siłę. W razie trudności sprawdzić zakresy tole­rancji wpustu na wale silnika i jego prawidłowe zamocowanie. Zastosować środki antykorozyjne zabezpiec­zające przed korozją w połączeniu ciernym. Stosować silniki renomowanych firm, aby jednostka napędowa pracowała spokojnie, bez wibracji. Przed montażem jednostki w maszynie sprawdzić, czy wał wyjściowy przekładni obraca się w prawidłowym kierunku.

 

7. Uruchomienie

 

Uruchomienie jednostki powinno odbywać się przez stopniowe zwiększanie obciążenia; nie poddawać przekładni nagłemu maksymalnemu obciążeniu. Obserwować maszynę pod kątem ewentualnych odchyleń od prawidłowej pracy, wywołanych przez nieprawidłowy montaż. Z uwagi na nowoczesną konstrukcję prze­kładni nie jest wymagane jej docieranie, aby osiągnąć prawidłową pracę jednostki. Celem uzyskania prawi­dłowej pracy przekładni konieczne jest zachowanie najwyższej czystości przy montażu jednostki i jej części wewnętrznych oraz najwyższej jakości zastosowanych środków smarowych.

 

8. Konserwacja

 

Wysoki stopień jakości wykończenia wewnętrznych części powoduje, że przekładnia pracować będzie pra­widłowo nawet przy minimalnej konserwacji.

 

W ogólności przestrzegać należy poniższych zasad:

  • Regularnie sprawdzać, czy zewnętrzna obudowa przekładni jest wolna od wszelkich  zanieczyszczeń, w szczególności w rejonie chłodzenia 
  • Okresowo sprawdzać, czy nie wystąpiły wycieki oleju, szczególnie w rejonie uszczelek
  • Powyższe uwagi dotyczą jednostek ze smarowaniem na cały okres żywotności, a więc nie posiadających korków wlewowych i spustowych i poza wymienionymi powyżej czynnościami nie wymagających żadnej specjalnej konserwacji

 

 

9. Rozwiązywanie problemów

 

Jeśli podczas rozruchu względnie pierwszych godzin pracy pojawią się problemy, należy skontaktować się z dostawcą jednostki. W tabeli poniżej przedstawiono najczęściej występujące problemy wraz z możliwymi ich rozwiązaniami. Są to tylko ogólne zalecenia podane do informacji, gdyż wszystkie jednostki przed wysyłką do klienta są testowane i sprawdzane u producenta. W szczególności zwracamy uwagę na to, że manipulowanie i dokonywanie demontażu jednostki bez wcześniejszego upoważnienia ze strony Transtecno powoduje utratę gwarancji na jednostkę i uniemożliwia późniejszą ocenę przyczyny ewentualnej wady względnie nieprawidłowego działania.

 

 

10. Wykaz części zamiennych